سفینه نجات

ان الحسین مصباح الهدی سفینه النجاه .همانا حسین علیه السلام چراغ هدایت وکشتی نجات هست هرکس سوار برکشتی حسین شود سریع تر به مقصد هدایت می رسد .

سفینه نجات

ان الحسین مصباح الهدی سفینه النجاه .همانا حسین علیه السلام چراغ هدایت وکشتی نجات هست هرکس سوار برکشتی حسین شود سریع تر به مقصد هدایت می رسد .

ای اهل ایمان اگر در همه امورتان ازخدا پرواکنید برای شما (بینایی وبصیرتی ویژه )برای تشخیص حق از باطل قرار می دهد ،وگناهان تان رامحو می کند وشمارا می آمورزد وخدادارای فضل بزرگ است .انفال آیه ۲۹
بایگانی
دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۰۸ ب.ظ

برجام ،لاهه ،قدرت ،دیپلماسی

⭕️ چرا رای دادگاه #لاهه برای ایران ارزشی ندارد؟

🔹 از همان ابتدا که #برجام تصویب و اجرا شد، معلوم بود که توانایی رام کردنِ آمریکای وحشی را ندارد. چنین تصوری از آمریکا نه تنها ساده‌دلانه که ناشی از نگاه کودکانه و کاریکاتوری به مناسبات بین‌الملل بود.

🔹 آمریکا از برجام خارج شد، همه تعهداتِ نیم‌بند و بی‌خاصیتش در برجام را هم زیر پا گذاشت و دیدیم که برجام توانایی دفاع از منافع ایران در مقابل این سرکشی را نداشت.

🔹حالا دولت روحانی سراغ دادگاه لاهه رفته تا از این طریق حقوق ایران در مناقشه با آمریکا را تأمین کند. دادگاه هم به ظاهر به نفع ایران حکم صادر کرده و حالا همه از پیروزی حقوقی ایران بر آمریکا می‌گویند. پیروزی که هیچ مابه ازاء واقعی نداشته و نخواهد داشت. زیرا حرف زدن از پایبندی آمریکا به این دادگاه به یک جُک شبیه است!

🔹آنچه که مناسبات جهانی را شکل می‌دهد، عنصر #قدرت است. تا ابزارِ عقب‌راندنِ استکبار جهانی را نداشته باشی و موازنه قوا ایجاد نکنی، نمی‌توانی از حق خودت دفاع کنی. آمریکا با مذاکره و لبخند و من بمیرم تو بمیری و پیگیری حقوقی دست از ذات استکباری و جهان‌خواری خودش بر‌نمی‌دارد. باید قدرتمند شد و آمریکا را عقب راند. چین یک نمونه دم دستی از کشوری است که با آمریکا پنجه در پنجه می‌اندازد.

🔻و این همان واقعیتی است که مدعیانِ دیپلماسی از درک آن عاجزند، همان واقعیتی که سالها پیش #امام_خمینی آن را اینگونه بیان کرد:

✅ «مسلمانان باید بدانند تا زمانی که #تعادل_قوا در جهان به نفع آنان برقرار نشود، همیشه منافع بیگانگان بر منافع آنان مقدم می‌شود، و هر روز شیطان بزرگ یا شوروی به بهانه حفظ منافع خود حادثه ای را به وجود می آورند.
راستی اگر مسلمانان مسائل خود را به صورت جدی با جهانخواران حل نکنند و لااقل خود را به مرز قدرت بزرگ جهان نرسانند، آسوده خواهند بود؟ هم اکنون اگر امریکا یک کشور اسلامی را به بهانه حفظ منافع خویش با خاک یکسان کند، چه کسی جلوی او را خواهد گرفت؟ پس راهی جز #مبارزه نمانده است، و باید چنگ و دندان ابرقدرتها و خصوصا امریکا را شکست، و الزاما یکی از دو راه را انتخاب نمود: یا #شهادت یا #پیروزی»
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۶
مشکات هدایت