سفینه نجات

ان الحسین مصباح الهدی سفینه النجاه .همانا حسین علیه السلام چراغ هدایت وکشتی نجات هست هرکس سوار برکشتی حسین شود سریع تر به مقصد هدایت می رسد .

سفینه نجات

ان الحسین مصباح الهدی سفینه النجاه .همانا حسین علیه السلام چراغ هدایت وکشتی نجات هست هرکس سوار برکشتی حسین شود سریع تر به مقصد هدایت می رسد .

ای اهل ایمان اگر در همه امورتان ازخدا پرواکنید برای شما (بینایی وبصیرتی ویژه )برای تشخیص حق از باطل قرار می دهد ،وگناهان تان رامحو می کند وشمارا می آمورزد وخدادارای فضل بزرگ است .انفال آیه ۲۹
بایگانی
جمعه, ۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۵۷ ب.ظ

جاماندگان از زیارت اربعین

🌻 برای جاماندگان
🌱 اگر برای رفتن به سفر #اربعین تلاش کردید، ولی قسمتتان نشده، میتوانید کارهای دیگری انجام دهید تا در #ثواب زائران شریک شوید:

🌸 علاوه بر بدرقه دوستان و آشنایانتان میتوانید به #مسجد محل یا پایگاه‌هایی که میدانید #کاروان اعزام میکنند، بروید و زائران را بدرقه کنید. از آنها بخواهید در روز اربعین و پیاده‌روی شان شما را یاد کنند و برایتان دعا کنند؛ شما هم برایشان #دعا کنید.

🌹 برای #زائران، “سرراهی” تهیه کنید. میتوانید با توجه به وسایلی که #زائر_اربعین نیاز دارد، یکی از آنها را تهیه کنید و قبل سفر به آنها بدهید که هم در طول سفر از آن استفاده کنند و هم عاملی باشد که به یادتان باشند و برایتان دعا کنند. مثلا مقداری آجیل، مغزیجات مقوی. یا حتی کتابچه زیارت.

🌼 زائر اربعین وسیله غیرضروری نمی‌تواند با خودش همراه کند، پس اگر خواستید سرراهی به آنها بدهید هم کم وزن و کم حجم باشد و هم از وسایلی باشد که در این سفر به کارشان می‌آید و احتیاج دارد. اگر توان خریدن ندارید، میتوانید یکی از وسایل خود را امانت بدهید و بخواهید در سفر از آن استفاده کند و بعد از سفر به شما برگرداند. لباس یا کتاب دعا، قران وسایل خوبی برای امانت دادن هستند.

🚩 چند سالیست در بعضی از شهرها، عزادارن به یاد پیاده‌روی اربعین مسافتی را در شهر خودشان پیاده میروند تا به یکی از#بقاع_متبرکه در شهرشان برسند. مثلا در تهران از میدان امام حسین علیه السلام این پیاده روی آغاز میشود تا حرم حضرت#عبدالعظیم حسنی. اگر در محل زندگی شما نیز چنین برنامه‌ای وجود دارد، میتوانید در آن شرکت کنید و به یاد پیاده‌روی به سمت کربلا باشید و دعا کنید سالهای بعد چنین زیارتی قسمت شما شود.

🕌 به امامزاده شهرتان بروید. همیشه رفتن به امامزاده‌ها و مکانهای مذهبی، حس آرامش خاصی به آدم منتقل می‌کند. در روز اربعین عده زیادی به این مکانها میروند و در کنار هم#زیارت_اربعین را میخوانند. ساکنان تهران از حرم#حضرت_عبدالعظیم حسنی غافل نشوند که در روایات آماده کسیکه ایشان را زیارت میکند، امید داشته باشد ثواب زیارت اباعبدالله برایش نوشته میشود.

📖 خواندن زیارت اربعین را فراموش نکنید. درست است که امسال حضور در کربلا و زیارت اباعبدالله از نزدیک قسمتتان نشده، ولی زیارت اربعین را از هرکجا که هستید میتوانید بخوانید و به#امام سلام دهید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۰۴
مشکات هدایت

نظرات (۱)

۱۰ آبان ۹۷ ، ۲۳:۵۷ حسین فصیحی

لطفا وبلاگ ما رو هم دنبال کنید

http://emam-rahbari.blog.ir

پاسخ:
سلام چشم انشاءالله ممنون که به وبلاگ ما سرزدید